My BUDAPEST DIARY:Day 5

Am ajuns şi la ziua a 5-a petrecută în Budapesta şi încerc să-mi fac curaj să scriu această postare, deoarece pe parcursul relatărilor anterioare dorul de Budapesta nu mi-a dispărut.
Ultima zi am dedicat-o cumpărăturilor de suveniruri, era luni, iar muzeele erau oricum închise, aşa că era tocmai momentul să căutăm lucruri interesante pe străduţele Budapestei.
Am plecat de la Lehel ter pe jos până la Daek tere, cu cât ne apropiam mai mult de centru mai găseam magazine de suveniruri.
Desigur nu puteam pleca acasă fără să încercăm tartinele din fotografia de mai sus, delicioase, relativ ieftine şi colorate, ne-au făcut cu ochiul încă din prima zi când ne îndreptam spre Buda.
Am colindat apoi pe Vaci Utca, mereu aglomerată, plină de turişti în căutarea suvenirurilor. Mi-a plăcut mult această stradă, clădiri cu detalii arhitecturale impresionante la orice pas, mulţi asiatici, restaurante şi terase cu meniuri şi oferte variate,un spaţiu plin de viaţă şi culoare.

Tot aici veţi regăsi şi magazinul de ciocolată Mozart, oferta este tentantă, dulce şi colorată, dar şi alte magazine cu obiecte tradiţionale de artizanat, păpuşi de porţelan, magneţi sau vederi.

Am colindat mult toate aceste străduţe, a fost o zi frumoasă, călduroasă de vară, erau momente în care picioarele noastre erau gata să renunţe, însă în momentul în care nu mai simţeai durerea puteai să mergi oricât.  Aşa ne-am petrecut cele 5 zile, am mers mult, am văzut şi mai mult, am găsit locuri în care simţeai că poţi atinge libertatea....
 M-aş reîntoarece oricând în Budapesta, un oraş incredibil de frumos, care m-a primit cu braţele deschise şi care mi-a bucurat privirea cu locuri minunate.
Mi-au plăcut oamenii din Budapesta, calzi,primitori, dornici să te ajute, sportivi, care au un oraş frumos, de care au grijă!
De asemenea mi-au plăcut toate clădirile înalte şi pline de ornamente şi detalii, o adevărată inspiraţie pentru oricine,străzile largi şi curate, parcurile şi locurile cu verdeaţă, Dunărea, mulţii asiatici pe care-i întâlneam la orice pas.
N-aş renunţa nici la panorama din Buda, Citadella sau Sfântul Ştefan, nici la cele 8 poduri din care am parcurs pe jos 4,mi-a plăcut atât de mult acest oraş încât m-aş putea muta acolo la un moment dat.....
Pentru mine, Budapesta rămâne o experienţă frumoasă pe care mi-am dorit-o şi s-a împlinit, care m-a surprins în fiecare moment, o experienţă pe care îmi doresc să o reiau în călătoriile viitoare. Acelaşi lucru vă doresc şi vouă!:)
P.S.: În momentele în care îmi va lipsi Budapesta, voi asculta aici, e melodia care i se potriveşte de minune.........

Comments

Mircea Florescu said…
M-am plimbat si eu inca odata prin intermediul postarilor tale prin Budapesta. Ai un mod captivant de a povesti despre calatorii
Anonymous said…
Frumoase locurile pe care ai vizitat, nu stiam ca Budapesta e asa interesanta!
ANA MARIN said…
@Mircea Florescu:Multumesc pentru apreciere:)
@Benjamin Cauneac:Budapesta e o adevarata sursa de inspiratie, e captivanta, plina de viata, culoare, cultura si bun simt!