Visul lui JOY


Visul lui Joy reprezintă a doua recenzie din campania VALLuntar , aşteptam de mult timp să citesc unul din romanele Lissei See.
Am regăsit în acest roman o descriere autentică a Chinei anilor 1950, personaje bine individualizate şi o poveste de viaţă dulce-amăruie.
Joy este o tânără de 19 ani, care locuieşte împreună cu mama şi mătuşa sa în Los Angeles. Viaţa sa se schimbă în momentul în care, după moartea tatălui său şi aflarea secretului mamei şi mătuşii sale, decide că este momentul să-l cunoască pe tatăl său în China.
Cu economiile pe care le avea, Joy ajunge în Hong Kong , apoi în Shanghai sperând să-şi cunoască tatăl :Z.G., artist plastic.
Joy ajunge în Shanghai tocmai când Z.G. este trimis într-un sat pentru a-i reeduca pe ţărani şi se alătură acestuia. În acest loc sărac şi foarte diferit de Shanghai, Joy, îndrumată de tatăl său îşi descoperă talentul la pictură. Tot aici îl întâlneşte pe Tao, un tânăr ambiţios, dornic să plece cât mai repede din acest sat sărac.
Pearl, cea care a crescut-o pe Joy, va pleca în căutarea fiicei sale de îndată ce-şi dă seama de dispariţia ei. Se reîntoarce în Shanghai, descoperă o lume diferită de cea pe care o ştia în momentul în care a părăsit China.
Pearl va trebui să încerce să se adapteze unei lumi dure, plină de conformism şi reguli, pentru a putea să-şi recâştige fiica.
May, mama adevărată a lui Joy  şi sora lui Pearl este alături de cele două , ajutându-le financiar din Los Angeles.
Joy decide la un moment dat să accepte cererea în căsătorie a lui Tao, dar acest lucru va însemna o decizie nepotrivită pe termen lung. Se va izola treptat de părinţii săi, care trebuie să se reîntoarcă în Shanghai, va renunţa la pictură, rămâne însărcinată,iar nefericirea nu o ocoleşte.
Naşterea fiicei sale, Samantha, nu-i va aduce mai multă linişte, din contră, familia lui Tao este nemulţumită că nu au un nepot, iar Joy se chinuie cu fiecare zi să supravieţuiască într-o lume care nu o acceptă.
Salvarea va veni din partea lui Pearl şi a lui Z.G. care ajung la timp, pentru a-şi salva fiica şi nepoata de la moartea prin malnutriţie, reuşind să le scoată din acest sat şi să se reîntoarcă în Shanghai.
Dar China nu era pregătită să fie un mediu primitor pentru familia lui Joy, astfel că Pearl şi Z.G. încearcă să pregătească o întâlnire pe pământ neutru, la Hong Kong cu May.
După multe peripeţii şi pericole, May, Joy, Pearl şi Z.G. se reîntâlnesc la Hong Kong, cu speranţa unui viitor mai luminos.
Cartea reuşeşte să descrie foarte bine atmosfera din China comunistă anilor 1950, o lume plină de reguli, restricţii.
Personajele sunt puternice, se luptă cu toate resursele pe care le au să supravieţuiască, să uite greşelile din trecut, să-şi construiască un viitor mai bun.
Povestea per ansambu este tristă, însă tocmai aceste greutăţi reuşesc să reîntregească familia lui Joy.
Vă recomand această carte pentru poveste, prin intermediul căreia veţi descoperi o Chină pe care probabil nu o ştiaţi. 
Articolul face parte din campania Valluntar iniţiată de grupul Editorial All, cu sprijinul ROMSILVA, iar fiecare comentariu reprezintă şansa de a planta un copac.






Comments

Mi-a placut cartea foarte mult, a intrat repede in topul preferintelor mele! E si foarte usor de citit, atragatoare, o iei in mana si nu o mai lasi :)
Raluca said…
pare interesant acest puzzle. o sa citesc aceasta carte cat de curand :D
Unknown said…
This comment has been removed by the author.
Unknown said…
Imi doresc sa citesc aceasta carte tocmai pentru lumea pe care o descrie, acea China mereu contradictorie, atat de grandioasa si totusi atat de dura si restrictiva. Povestile nu sunt intotdeauna fericite , dar si povestile triste merita spuse. (Maria)
Pishky said…
interesantă carte... și eu urmează să fac recenzia unei cărți ce ilustrează viața din China anilor 1650
Claudia said…
Dupa ce am citit doua din cartile scrise de Lisa See am devenit fan-ul ei. "Visul lui Joy" este o carte superba care mi-a placut foarte mult.I-am facut si eu recenzia la mine pe blog tot in cadrul campaniei.
Anonymous said…
Standard stiffness, a bent issue, and soreness within the fourth bottom [url=http://ywashst.com]lifecell[/url] new skin cells and encourages tone and suppleness.or Cynergy TK, since the manufacturing process allows for ease of assimilation. lifecell 1. http://ywashst.com then gently rub the facts on the skin.
Teodea said…
China m-a fascineaza teribil. Pare a fi o carte interesanta. Spor la plantat copacei.
copilarim said…
Ce bine ca finalul este totusi.. fericit:)
Mi-a facut placere sa citesc recenzia ta :)
Bafta la strans comentarii!
Loredana said…
Si eu am ales o carte despre China, bineinteles intr-un registru diferit, dar si cartea ta mi-a starnit interesul. Bafta sa ai!
Simona said…
Cartile acestei autoare mi se par foarte frumoase si reusite! Cu toate ca am citit doar una si m-am apucat de o alta intre timp sper sa o citesc si pe aceasta! Autoarea reuseste sa surprinda intr-un mod gratios China de altadata.
Mirela said…
Sunt curioasă...cum ţi s-a părut felul în care este descrisă China în acest roman? Nu de alta, dar subiectul cărţii pare foarte frumos alcătuit, iar locul în care este plasat este unul deosebit.
citadinul said…
chiar daca povestea e romantata, romanul poate fi considerat un document interesant pentru ceea ce s-a intamplat in China anilor 50-60.

desi pare o carte usurica, e o lectura care te imbogateste
simsim said…
mi-a placut foarte mult cartea asta, chiar mai mult decat primul volum. e superba:)
Anonymous said…
As vrea sa citesc acest roman pentru descrierea Chinei. Pare interesanta!

http://stropideculoare.wordpress.com/2013/03/22/recenzie-regina-matasurilor-de-vanora-bennett/
Anonymous said…
Ma atrag atat de mult tarile asiatice, incat vreau si eu cartea asta! :D
Spunsieu said…
Cred ca e o carte cu un subiect frumos, mi-ar placea sa o citesc!
Unknown said…
Wow . Am vazut si eu cartea , insa nu stiu de ce nu am cerut-o si eu . E foarte interesanta si mi-ar placea sa o citesc. :)

Popular Posts