My BUDAPEST DIARY:Day 3(1)


Jurnalul de călătorie din Budapesta continuă cu locurile văzute şi străduţele parcurse în cea de-a treia zi, o zi plină de lucruri frumoase şi interesante.
Ne-am început plimbarea undeva după ora 9 pe bulevardul Andrassy, deja începeam să descoperim farmecul Pestei, cea animată, colorată şi vibrând de viaţă.
Bulevardul Andrassy este considerat cel mai important bulevard de odinoară, poartă numele primului ministrul al Ungariei, aici vă puteţi lăsă cuprinşi de unele din cele mai minunate clădiri ale Budapestei.
De asemenea nu lipsesc din micile terase(noi ne-am oprit şi am savurat o limonadă de soc), nici magazinele renumite cu vitrine atrăgătoare, dar nici verdeaţa.
Budapesta mi s-a părut un oraş în care poţi respira lejer, sunt pomi şi verdeaţă la orice pas şi incredibil de multe străduţe şi detalii arhitecturale. O adevărată sursă de inspiraţie!

Tot pe acest bulevard foarte mare, pe care l-am parcurs integral pe jos, am ajuns şi la clădirea Operei,o clădire impresionantă.
Ne-am cumpărat biletele pentru a vizita Opera de la ora 4 şi ne-am grăbit să ajungem să vedem şi Grădina Zoologică.
Prietenele mele s-au oprit să viziteze şi House of Terror, un loc pe care l-am evitat, o clădire înaltă, gri, care a fost închisoare şi loc de tortură pentru evrei în perioada comunistă. Tot aici sunt păstrate foste celule pentru a putea fi vizitate, însă locul acesta mi-a inspirat o mare tristeţe şi nefericire, motiv pentru care nu am vrut să stric farmecul pe care Budapesta mi-l lăsase vizitând acest loc. Dar în ziua următoare lucrurile s-au schimbat puţin în acest sens....
 Grădina Zoo din Budapesta este un loc pe care nimeni n-ar trebui să-l rateze, pentru că este mai mult decât spectaculoasă.
Mi-au plăcut întotdeauna grădinile zoo, am încercat să văd mereu câte una oriunde am mers, poate pentru că aici copiii sunt fericiţi şi animalele prietenoase.
Intrarea la zoo ne-a costat cam la fel cu intrarea la Operă-1700 HUF,animalele sunt foate bine îngrijite:lei,tigrii,rinoceri,elefanţi,gorile,urşi,lemuri,păsăriflamingo,etc. 
De asemenea sunt prezentate fauna şi flora diverselor ecosisteme , totul este foarte bine organizat, expoziţii de fluturi, lilieci,etc.

După vizita la Zoo ne-am îndreptat spre Castelul din preajmă, o clădire superbă, cu impresionante detalii, în acelaşi loc regăsiţi şi o biserică catolică, statuia Anonymus şi Muzeul de etnografie.
Aici ne-am întâmpinat un violonist care aflând de unde veneam ne-a cântat un pasaj din Enescu, ne-am simţit foarte bine. Tot aici am întâlnit un păpuşar a cărui păpuşă se mişca pe ritmuri ruseşti acompaniat de un porumbel, foarte spectaculos.
Iar parcul imens şi verde din preajma Castelului ne-a bucurat mult şi ne-a oferit puţină răcoare, pentru că în toate cele 5 zile petrecute aici vremea a fost foarte călduroasă.

Se apropia ora 4 şi trebuia să revenim la Operă, unde ne procurasem biletele de dimineaţă.
Noi ne-am alăturat unui tur în limba engleză, dar se organizau şi pentru germană, italiană,franceză, spaniolă şi chineză pentru mulţii asiatici pe care i-am întâlnit în Budapesta.
Ghidul nostru,Dora, ne-a prezentat foarte bine istoria, arhitectura deosebită şi multele poveşti despre Operă şi importanţa ei în viaţa locuitorilor Budapestei de-a lungul timpului.
Opera s-a deschis pentru public în anul 1884,construcţia ei a început în anul 1875,fiind finanţată pe de o parte de împăratul Franz Joseph şi pe de o parte de primăria Budapestei.
Este construită în stil neo-renascentist,cu elemente baroce, detalii realizate din aur, capacitatea auditoriului este de 1261 locuri, iar acustica este impresionantă. Legenda spune că Franz Joseph a fost invidios pe frumuseţea operei la deschidere şi nu a mai vizitat niciodată apoi această clădire, singura care venea la concerte fiind Sissi.
Vizitarea Operei din Budapesta nu ar trebui ratată, este o clădire minunată, detaliile sunt impesionante, totul are un iz de poveste....(va urma)



Comments

Mircea Florescu said…
frumoasa plimbare
ANA MARIN said…
@Mircea Florescu:Ai dreptate, mi-a placut mult in Budapesta:)

Popular Posts