Impresii despre România



"România are un gust de o dulce savoare pe care n-o simte nimeni în alte ţări. Pe toată durata şederii mele în România,nici o notă tristă,neplăcută sau urâtă nu mi-a oprit privirea.

Cineva a spus odată că există ţări pe care ai vrea să le strângi la pieptul tău.România e una din ele. Căci este frumoasă-ca o femeie frumoasă.

România este o ţară care merită mai mult, mai mult decât o vizită scurtă, este o ţară în care merită să călătoreşti.(1937)"

"Dar ceea ce conferă vieţii din Bucureşti şi atmosferei acesteia un farmec deosebit, ceva ca o culoare pastel, sunt femeile, care îmbină eleganţa parizienelor cu feminitatea vienezelor şi care se află în centrul vieţii acestui oraş.

Bucureştiul are stilul, farmecul şi dulcea savoare a vieţii pe care o avea la vremea ei capitala. România nu este numai o ţară bogată, este o ţară privilegiată.(1939)"


Fragmentele de mai sus le-am găsit în cartea lui Kostas Uranis-De la Atlantic la Marea Neagră, o superbă carte despre călătorii, care se desfăşoară în :Portugalia, Italia, Franţa, Spania,Grecia,dar şi România, căreia autorul i-a dedicat un întreg capitol, fiind foarte impresionat de ceea ce vizitase.

Dacă găsiţi această carte, vă recomand să o parcurgeţi, pentru că vezi reuşi să aflaţi amănunte surprinzătoare despre multe oraşe europene aşa cum erau ele în 1920 sau 1930.

Nu mă aşteptam la o descriere atât de favorabilă la adresa României, m-am bucurat să citesc aceste rânduri şi mi-am dorit să fi putut vizita România în acea perioadă. Voi ce spuneţi?


Comments

Popular Posts