Stradivarius Obsesii-Pitesti, 17 mai


Joi, 17 mai, am fost la concertul lui Alexandru Tomescu din cadrul turneului naţional Stradivarius- Obsesii în Piteşti, turneu care a început pe 7 mai la Braşov şi se va încheia pe 29 mai în Bucureşti.
În urmă cu un an mi-am dorit să văd concertul lui Alexandru Tomescu în care erau prezentate publicului cele 24 de Capricii ale lui Paganini, însă  am aflat prea târziu pentru a-mi mai putea procura biletele.
Am văzut acel concert pe TVR Cultural, mi-a plăcut foarte mult şi mi-am dorit să-l ascult live pe Alexandru Tomescu, ştiind că va fi o experienţă minunată.
Alexandru Tomescu propune prin acest concert o nouă perspectivă asupra muzicii, apelează la teatrul non- verbal(actorii Ana Pepine şi Paul Cimpoieru), elemente vizuale deosebite, costume frumoase şi aduce publicului cele 6 sonate ale lui Eugene Ysaye.
Prima Sonata îi este dedicată lui Jozsef Szigeti, urmând ca celelalte să le fie dedicate pe rând:Jacques Thibaud,George Enescu,Fritz Kreisler,Mathieu Crickboom şi Manuel Quiroga.
Spectacolul este foarte intens, ascultătorul este purtat prin lumi diferite,îi sunt trezite sentimente diverse: curiozitate, căutare neîncetată , pasiune,neznădejde, calm, linişte, bucurie, optimism.
Toată această trecere este însoţită de teatrul non-verbal realizat de cei doi talentaţi tineri actori, vizual acest concert este foarte bine realizat.
Cea mai optimistă parte este cea din final, sonata dedicată lui Manuel Quiroga, pianist şi compozitor născut în anul 1899, auzind această parte ai impresia că trăieşti o zi însorită într-un oraş spaniol colorat, plin de viaţă, veselie, negustori şi dansatori de flamenco.
Sunt încă impresionată de atmosfera şi sentimentele pe care acest concert mi le-au lăsat. Am simţit că în acea seară de mai în sala  plină de concert în care se auzea doar vioara Stradivarius , găseai atâta linişte încât te puteai cufunda uşor în propria ta esenţă, îţi evaluai toate sentimentele, pe parcurs frumuseţea se definea prin muzică şi un sentiment de calm şi beatitudine te cuprindea.
Am plecat acasă cu acest sentiment, m-am bucurat să fiu în primul rând, chiar dacă iniţial acest lucru îmi dădea o senzaţie de nelinişte, nu-mi dau seama când a trecut o oră şi jumătate, însă aş fi putut sta zile întregi să-l ascult pe Alexandru Tomescu cântând la vioara Stadivarius.
Nu aveam nici o îndoială că spectacolul va fi extraordinar, m-am convins de multă vreme de talentul violonistului, însă în final pot spune că a fost de departe cel mai reuşit concert la care am fost. Felicitări! 
"Când te gândeşti că te gândeşti
  Te laşi cuprins de tot cuprinsul tău
  Când cânţi,cântă despre muzică,
  Despre tine
  Despre mine
  Despre Oricine."(Stradivarius Obsesii-Jurnal de Sală)
P.S.: Sursa photo:, thanks Maria I. for Jurnal de Sală:)

Comments

Anonymous said…
Cu placere! Dar ai uitat sa mentionezi ca eu am luat biletele in primul rand care te-a panicat putin....:))
Superb spectacolul, incredibil de antrenant si plin de optimism! (Maria I.)
si noi am fost in aceeasi sala. deoarece la bucuresti nu am prins bilete, am ales pitestiul...
de exceptie spectacolul! stiam ca o sa fie asa, dar a fost peste asteptari!
mi-ar fi placut sa fie mai multa lume, mai multe aplauye si publicul mai pragatit pentru un artist de exceptie. oricum, ramanem cu experienta de neuitat!

Popular Posts