Zagreb 2013: Figure Skating European Championships




După o săptămână de patinaj, ieri după-amiază am urmărit Gala Campionatelor Europene de patinaj de la Zagreb 2013, ceea ce marca sfârşitul acestor campionate.
Am urmărit probele pe care le urmăresc de obicei: perechi, dans şi masculin, deoarece personal proba fetelor nu mi se pare spectaculoasă.
Primele 3 locuri la perechi au fost ocupate de : Tatiana Volosozhar  şi Maxim Trankov (Rusia), Aliona Savchenko si Robin Szolkowy (Germania) şi surpriza de pe locul 3  italienii Stefania Berton şi Ondrej Hotarek. Lupta pentru primele 2 locuri a fost strânsă, iar programele au fost interesante şi spectaculoase.
În proba de dans au câştigat medalii: Bobrova,Soloviev(Rusia), Ilinykh/Katsalapov(Rusia) şi Cappellini/Lanotte(Italia). Majoritatea programelor de la proba de dans au fost foarte spectaculoase, greu de departajat, iar costumele şi atmosfera minunate!
Surpriza în proba masculină a venit după programul scurt de joi după-amiază, când Plushenko s-a retras acuzând probleme medicale după ce terminat doar pe locul 6. Acelaşi lucru s-a mai întâmplat cu câţiva ani în urmă la mondialele de la Moscova când era pe locul 2 după Lambiel. Să fie doar o îmtâmplare? Personal , fiind patinatorul meu preferat, mi-a fi plăcut să-l văd luptând pentru fiecare punct, indiferent de locul pe care ar fi terminat.
Dar marea surpriză a fost Xavier Fernandez, care a reuşit în programul lung 3 sărituri cvadruple, un punctaj impresionant la tehnic de 96 puncte,iar concurenţa nu a mai putut recupera diferenţa. Sper să realizeze un program frumos şi valoros şi la mondiale  pentru a-l învinge pe Patrick Chan.
Florent Amodio a reuşit să obţină o medalie de argint pentru Franţa, iar Michal Brezina bronzul pentru Cehia.
Mi-a părut rău că Joubert s-a clasat doar pe locul 4, fiind întrecut de Brezina cu doar o săritură cvadruplă la programul liber. Şi astfel patinajul artistic a devenit parcă prea matematic....
Oricum programul de la Gală al lui Joubert- Safri Duo mi-a plăcut, dar la mondiale îi va fi şi mai greu să se apropie de podium...
Pe Joubert puteţi să îl vedeţi anul acesta la Kings on Ice, eu l-am văzut anul trecut şi mi-a plăcut foarte mult! Enjoy!





Comments

Popular Posts