Shanghai & more

1. Shanghai(2010)

Shanghai este acel tip de film pe care îl aşteptam de multă vreme şi pe care după ce l-am văzut nu mi-aş fi dorit să-l pierd, ci din contră să-l revăd.
Este printre puţinele filme, alături de Vălul pictat(Ed.Norton) care deşi are ca protagonişti actori americani a primit aprobarea de a fi filmat în China.
Rolul principal este deţinut de John Cusack, un actor care îmi place mult, mai ales după ce am văzut şi revăzut Room 1408(what an experience!) şi el este actorul pe care-l asociez de fiecare dată cu personajele pe care Murakami le creează în romanele sale.
Povestea începe în China anilor 1940, după izbucnirea războiului mondial, o Chină în care la acea perioadă numai Shanghai-ul rămăsese necapturat de japonezi. După cum personalul interpretat de Cusack mărturiseşte la început, Shanghai-ul era un fel de Paris al Orientului în care regăseai americani, germani, englezi, francezi şi japonezi.
În această lume măcinată de revoltele din ce în ce mai dese dintre chinezi şi japonezi, Paul Soames(Cusack) , spion american până atunci stabilit în Germania, revine pentru a descoperi ce se află în spatele morţii prietenului său(Jeffrey Dean Morgan-Danny din Anatomia lui Grey).
Se va împrieteni cu soţia unui important demnitar chinez, Anna(Li Gong- din Memoriile unei gheişe), care se dovedeşte mai târziu că făcea parte din trupele de rezistenţă chineză.
Va descoperi că în spatele morţii prietenului său se aflau japonezii, însă reuşeşte la final să o scoată pe Anna , al cărei soţ murise într-o confruntare cu ofiţerul japonez, şi se vor stabili la Macao până la sfârşitul războiului pentru ca mai apoi să revină în China.
Filmul este impresionant prin frumoasa poveste pe care o relatează, prin exotismul perioadei atât de zbucuimate,iar actorii sunt extraordinari.
Este unul din cele mai reuşite filme pe care le-am văzut în acest an, pe care cu siguranţă îl voi mai revedea, mai ales că am optat pentru varianta dublată în chineză, superb...

2. The young Victoria(2009)
O poveste frumoasă, un film care a câştigat Oscarul în 2010 pentru costume, un film cu temă istorică care impresionează prin simplitate.
Emily Blunt este Victoria, iar prinţul Albert-Rupert Friend(din Cheri), un film de week-end, însă mi-a plăcut mai mult Marie Antoanette(2006).

3.An education(2009)


Despre An Education am citit şi s-au scris atâtea, aşa că nu voi mai repeta, este un film puţin altfel şi în acelaşi timp are farmecul propriu. Carrey Mulligan este o prezenţă interesantă.

Comments

Popular Posts