Thursday, August 22, 2013

My RUNING Notes : Mental Blocks



    " Long distance running is 90% mental and the other half is physical" Rich Davis 

Alergarea nu este un sport ușor și cu cât numărul de km parcurși crește cu atât antrenamentele și întrebările ce apar devin mai dificile.
Totuşi pe lângă toate aceste dificultăţi , acum nu aş renunţa la alergare, iar satisfacţia pe care o ai la sfârşitul oricărei curse sau antrenament care-ţi părea imposibil, nu poate fi egalată de nimic altceva.
Revenind la antrenamentele mele din ultimele 2 luni, acestea s-au dovedit mai dificile decât mă aşteptam, probabil şi din cauza oboselii şi a căldurii, însă au fost momente în care încrederea scădea treptat.
Ştiinţific se pare că în timpul unor antrenamente grele sau alergări lungi, creierul alergătorului primeşte mesaje de la muşchi, plămâni, picioare, ochi,etc., ceea ce duce se pare la o scădere a încrederii.
În aceste condiţii este indicat să ascultăm cu atenţie semnalele pe care corpul ni le transmite şi să încercăm:
  1. Să anticipăm apariţia disconfortului şi a durerii. Desigur vor fi antrenamente sau curse dureroase, însă negarea nu este o soluţie.
  2. Să realizăm că şi ceilalţi alergători se confruntă cu aceleaşi probleme, iar asta nu-i împiediecă să continue.
  3. Focus pe elementele pe care le putem controla: este ok să scădem ritmul în care alergăm pe parcursul distanţelor lungi,sau chiar să mergem alert dacă este nevoie.
  4. Setarea unor ţeluri atât pentru antrenamente , cât şi pentru curse;
Desigur vor fi zile în care nu voi alerga atât de bine pe cât mi-am propus, nu voi scoate timpii pe are îi doream, însă este doar o situaţie temporară şi de obicei, până acum am avut destule de învăţat după alergările nereuşite.
După cursa din mai am ales să mă pregătesc pentru o cursă cu aproape 3 km mai mare, am introdus în antrenamente interval running şi cross training pentru a susţine mai bine forma fizică şi a creşte rezistenţa.
Încă cred că mai trebuie crescută puţin distanţa la antrenamente pentru a fi liniştită înaintea cursei din septembrie, chiar dacă am crescut numărul de km alergaţi săptămânal.
Sfaturile voastre sunt binevenite :)


No comments: