Muzeul Goleşti


La Muzeul Goleşti am fost pentru prima dată cu mulţi ani în urmă într-o excursie la şcoală. Nu mă aşteptam să găsesc un loc atât de schimbat în bine ca acesta...
Mă aşteptam să găsesc alte case tradiţionale asemeni celor de la Muzeul Astra din Sibiu, am găsit în schimb un loc plin de linişte şi frumos...
Mai mult am fost uimită că muzeul este în continuare în renovare, iar acest lucru se vede, din această cauză la următoarea vizită vom vedea Conacul Goleşti renovat. Conacul Goleşti a fost construit în 1640 şi revonat în perioada 1942-1943, când a fost înfiinţat şi acest muzeu.



Nu toate casele au fost deschise spre vizitare, însă cele pe care le-am văzut m-au impresionat: multe detalii bine păstrate, mobilă veche, multe ii foarte frumoase.
Totul este aranjat în aşa fel încât pare un sat românesc tradiţional încă plin de viaţă, cu case din zone geografice diferite, cu grădini cu flori sau legume sau o vie foarte frumoasă, care m-a cucerit.
 


Am regăsit un han care te îndemna să rămâi, o şcoală veche, o primărie care păstra urmele timpului şi o biserica veche de lemn.
Biserica veche de lemn m-a impresionat, era aproape lipsită de lumină, dar avea atâta linişte. Rar am întâlnit un astfel de loc...


Aveam nevoie de o pauză de la căldura şi zgomotul oraşului şi am regăsit aici mai mult decât mă aşteptasem iniţial.
Dacă la Sibiu plimbarea prin Muzeul Astra mi s-a părut destul de plictisitoare, la Goleşti mi-a plăcut fiecare colţişor, fiecare casă.
Este un loc frumos, pe care vă recomand să-l vedeţi. La final îmi veţi da dreptate!


Comments

Popular Posts