Happy b-day, Haruki Murakami!




Uitasem şi am aflat cu surprindere că astăzi este ziua de naştere a scriitorului meu preferat.
Cred că la un moment dat în postările anterioare povesteam că am căutat mulţi ani înainte de a găsi un scriitor pe care să-l pun în fruntea listei,care să reuşească să creeze acea lume şi poveste de care să-mi amintesc, să doresc să-l recitesc.
Şi multă vreme credeam că nu voi găsi ceea ce caut, însă cumva aici răbdarea şi perseveranţa au dat roade , iar de atunci nu m-am îndoit nici măcar o clipă că pentru mine scriitorul preferat este Haruki Murakami.
Călătoria mea în lumea lui Murakami a început cu Dans, dans, dans, e incredibilă lumea fantastică pe care o creează în acest roman, eşti pur şi simplu prins într-o lume diferită.
Au urmat apoi Iubita mea Sputnik , Pădurea Norvegiană, pe care am citit-o şi recitit-o, iar filmul chiar dacă pe alocuri lipsesc detaliile mi-a plăcut mult.
Din lista mea nu au lipsit nici În Noapte, La Sud de graniţă la Vest de Soare,În căutarea oii fantastice, Kafka la malul mării(una din favorite) sau IQ84.
Am fost plăcut surprinsă să aflu că Murakami este alergător, iar What I talk about when I talk about running , rămâne cartea mea preferată despre alergare, cea pe care am recitit-o de nenumărate ori în momentele în care motivaţia îmi lipsea.
Cea mai recentă carte de-abia am terminat-o de citit, Bărbaţi fără femei, iar în bibliotecă mai aşteaptă alte câteva cărţi ale sale.
Personal mi-aş dori să câştige un premiu Nobel, dar asta numai timpul o va decide.
Mai jos o serie din citatele mele preferate:
“Pain is inevitable. Suffering is optional.” 
“Why do people have to be this lonely? What's the point of it all? Millions of people in this world, all of them yearning, looking to others to satisfy them, yet isolating themselves. Why? Was the earth put here just to nourish human loneliness?”  
“And once the storm is over, you won’t remember how you made it through, how you managed to survive. You won’t even be sure, whether the storm is really over. But one thing is certain. When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.” 
But who can say what's best? That's why you need to grab whatever chance you have of happiness where you find it, and not worry about other people too much. My experience tells me that we get no more than two or three such chances in a life time, and if we let them go, we regret it for the rest of our lives.”
“If you remember me, then I don't care if everyone else forgets.”  

So, happy b-day Mr. Murakami and many kms run!



Comments

Popular Posts