Interviu: Alice-Fiecare calatorie a fost o lectie de viata



EnciclopediaCălătorului independent este unul din blogurile  mele preferate de travel, motiv pentru care am invitat-o pe Alice, autoarea blogului la un dialog despre călătorii, destinaţii, vise şi idei.
P.S.: Blogul ei a fost sursa mea de documentare pentru vacanţa din Budapesta din iunie anul acesta( un real ajutor).

Q1: Spune-ne câteva lucruri despre tine.

In primul rând mulţumesc că te-ai gândit la mine şi bine i-am găsit pe cititorii tăi. Sunt Alice din Cluj, am 25 de ani şi sunt mega pasionată de călătorii şi tot ce ţine de turism şi vacanţe :)

Q2:Am citit pe blogul tău jurnalele de călătorie din Italia, Anglia, Franţa, Maroc, Spania, Portugalia, Ungaria. Descrie-ne printr-un cuvânt sentimentul pe care îl ai când te gândeşti la aceste destinaţii.

Eh si tu acum, un cuvant. Cum as putea sa-ti descriu calatoriile mele de cateva luni de zile intr-un cuvant nu stiu. Dar in cateva am sa incerc ...

-Italia e tara mea preferata (din cele vazute pana acum), tara in care revin cu drag de fiecare data. Cand merg in Italia sunt fericita fiindca stiu ca de fiecare data ma surprinde cu ceva! In totdeauna in mod placut! Nu degeaba orasele din Italia au reusit sa se faca cunoscute in toata lumea! Fiindca sunt diferite! Venetia, Roma, Florenta, Pisa, Sicilia ... sunt doar cateva

-Anglia a fost o surpriza! Am mers ca si emigrant si nu am avut prea multe sperante de la aceasta tara. Nu din punct de vedere turistic! Dar frumusetea ei a fost cu mult peste asteptarile mele! Iar Londra e un New York european! 1000 de posibilitati si locuri de vazut in fiecare zi!

-Franta nu m-a impresionat de la prima vizita! Din contra pot sa spun ca a fost o relatie mai speciala... Parisul m-a dezamagit initial! Insa la a doua vizita am inteles ca de vina fusesem eu! Parisul e un oras extraordinar daca reusesti sa vezi detaliile si acele caracteristici care impresioneaza doar un „cunoscator”!

-Maroc pentru mine inseamana acasa! Tara pe care am reusit sa o cunosc si sa o vad cu ochi de localnic. Fiindca sotul meu e marocan ajung aproape anual in Maroc. Iubesc Marocul pentru traditiile pe care reuseste sa le pastreze vii si acum cand modernismul si tehnologiile se misca cu viteaza luminii!

-Spania pentru mine se rezuma la Barcelona (pe care am vazut-o) si toate locurile la care visez! Doresc sa fac o parte din Camino, doresc sa vad Andaluzia, Madridul, Toledo, festivalul las Fallas de la Valencia! Iubesc spaniola, iubesc caracterul oamenilor spanioli: temperamental!
Barcelona e orasul lui Gaudi, si mai departe de asta, e un oras al vietii de noapte! Pentru distractie m-as intoarce oricand acolo :)

-Portugalia e tara la care ma gandesc saptamanal! E tara care m-a impresionat cel mai mult dintre toate! Am stat doar 5 zile dar aici m-am simtit de-a locului! Cand vad Lisabona in poze imi sare inima in piept! Si daca ma intrebi unde vreau maine in vacanta voi zice: Portugalia, Portugalia, deci ramane Portugalia? Din pacate de atunci niciodata fiindca e departe si conexiunile din Cluj sunt dificile :)


Q3: Care este destinaţia preferată, locul în care şi-ar plăcea să trăieşti?

Partea cu traitul am incercat-o! Atat la Londra cat si in Maroc. Diferenta intre a face turism si a locui acolo e imensa! Cand esti turist esti incantat de tot ce vezi, absorbi totul ca un burete fiindca stii ca urmeaza sa pleci. Cand esti localnic, toate acele locuri minunate, cladiri frumoase ... ajungi sa te obisnuiesti cu ele si in timp sa le ignori. Apoi observi partile negative pe care nu le vezi in cateva zile in care faci turism sau pur si simplu nu le dai atat de multa importanta. Cat am stat la Londra am fost un vesnic calator. Cutreieram orasul saptamanal dar nu-mi placea sa ma intorc in acelasi loc si a doua si a cincia oara! Nu ii vedeam rostul ...
De aceea revin mereu in Cluj! Orasul unde imi sunt prietenii, familia, obiceiurile, originile! Aici inteleg mersul lucrurilor si imi place!

Q4: Care sunt locurile in care îşi doreşti sa ajungi în următorii 3 ani?

Tot ce zic acum nu are nici o valabilitate. Fiindca de cele mai multe ori destinatiile nu le aleg eu ci „ma aleg ele pe mine”. Incerc sa profit de oferte si le iau fara sa stau pe ganduri! Deci toate destinatiile ce urmaza sa le zic, pot fi inlocuite usor cu o oferta buna! Fiindca nu zic NU la nimic! :)
Doresc sa vad (intr-o ordine oarecare) Sudul Frantei, Germania, Tarile Nordice, Grecia, Malta, regiunile de care iti vorbeam din Spania si apoi peste 2 ani poate sa-mi iau zborul spre Asia (Japonia sta in cap de lista) :)

Q5: Povesteşte-ne despre oamenii pe care i-ai întâlnit în călătoriile tale.

Am intalnit foarte multi oameni! Am cunoscut localnici, calatori, povesti de viata, povesti de calatorie! Toate au fost foarte interesante! Am cunoscut persoane mai tinere decat mine care au calatorit in toata lumea! Si a caror scop e sa-si faca Lumea asta Acasa! Nu vad calatoriile vacante ci pur si simplu un mod de viata! Nu au casa! Sunt nomazi si merg in jurul lumii! La intamplare :)
Foarte multa lume am cunoscut in trenuri, in aeroport, acolo in cateva ore se poveseste o viata intreaga :)

Q6:Ce destinaţii de iarnă ne recomanzi? Dar de vară?

Iarna cu buget redus se pot vedea Targurile de Craciun! Budapesta, Viena, Praga si cele din Germania sunt doar cateva exemple! Cu un buget mediu se poate merge in Turcia (Istanbul) Maroc si Egipt ! Cu un buget mare e perioada propice pentru Maldive, Cancun, Caraibe J si Asia in general
Vara recomand tarile litoral: Grecia, Malta, Cipru! Si tarile in care iarna e prea frig pentru hoinarit: Tarile Nordice, Islanda, Germania, Rusia ...

Q7:Este echilibrul dificil de atins ? Care sunt micile detalii care te ajuta sa-ti redobandesti echilibrul?

Eu sunt o persoana destul de echilibrata! Cred ca tine doar de disciplina si ordinea din viata ta! Cand vine vorba de calatorii, doar o vacanta ma poate echilibra si face fericita! Uneori cand ma prinde rau de tot dorul, imi pun un film (cu calatorii) :)

Q8: Ca şi literatură de travel ce titluri ne recomanzi?

Citesc mai mult carti pe engleza, din Anglia mi-am adus o intreaga colectie :)
Din cele pe romana imi vine in minte seria lui Corinne Hofmann despre Africa, o introducere in viata din Kenia. Are 4 volume insa cel mai mult mi-a placut prima, „Indragostita de un Masai”!  „In Salbaticie” sau „Memoriile unei Gheise” sunt de asemenea carti foarte bune care au ajuns sa fie ecranizate!

Q9: Care sunt piesele muzicale pe care le iei cu tine în călătoriile tale?

Nu stiu daca ma crezi dar nu ascult prea des muzica! Nu sunt in nici un caz genul care sa mearga cu castile pe urechi, eventual doar la plaja:) Nu imi duc muzica in vacante dar sunt melodii de care ma leaga amintiri din vacante:

Paris: Wax Tailor – Seize the day

         Zaz - Les passants

Londra: Nina Simone - Don't Let Me Be Misunderstood
             Sharon Jones - This land is your land
             Oliver Twist: D’banj
Barcelona: Shakira-Loca
Portugalia: Tanya Stephens - It's A Pity

Maroc: Natasha Atlas - Maktub


Q10:Care sunt 5 lucruri pe care încă nu le-ai realizat încă dar îţi doreşti?

In materie de calatorii multe. Am peste 120 de vise trecute in Buket list. Asa in mare vreau sa ajung in Asia, vreau sa fac baie si plaja pe o Insula Exotica, vreau sa ajung intr-un Disneyland (nu ma refer la cel din Franta la care am fost deja) vreau sa ma duc intr-o zi in Croaziera ...

Q11:Care crezi că este fotografia pe care n-ai reuşit s-o faci încă? Care îţi este cea mai dragă din toate de până acum?

In totdeauna mi-am dorit o familie multiculturala. Eu alba, sot de culoare, copil creol, copil asiatic.  Mi-am implinit dorintele mai putin copilul asiatic ... Intr-o zi imi doresc o fotografie cu un astfel de potret de familie.

Nu as putea sa iti spun una ...

Q12:Ai un bucket-list impresionant. Ce ai planificat pentru anul viitor?

Nu am planificat nimic. Nu sunt genul care sa-mi planific vacantele cu 6 luni in avans. Nici macar cu 2! In general in ultima luna pun totul la cale. Uneori se intampla sa aflu ca plec de azi pe maine! Si asa e ok J

Cele care mi-ar placea sa le implinesc anul viitor:

43. Sa fac shopping in marele bazar din Istanbul
49. Sa dorm intr-un hotel neobisnuit
55. Sa vad Castelul Neuschwanstein in Germania
92. Sa dorm o noapte in Santorini
116. Sa ma rostogolesc prin graul auriu din Provence, sa ma imbat de miros de lavanda in Provence, sa ajung sa vizitez cat mai mult din Provence 
  
Q13: Care este cel mai important lucru pe care l-ai învăţat dintr-o călătorie?

Fiecare calatorie a fost o lectie de viata! Din toate am invatat cate ceva si cel mai mult am invatat despre mine. :) Ultima realizare e ca Lumea toata este un sat! Depinde cu ce ochi o privesti. In copilarie New York si Japonia mi se pareau ca sunt celalalt capat a lumii! Locuri pe care sa le vezi la Tv si in reviste! astazi stiu ca e doar o notiune de timp pana voi ajunge acolo!

Q14:Cum vor fi pentru tine Crăciunul şi Revelionul anul acesta?

Vor fi frumoase! Vor fi in familie si asta e tot ce conteaza!

Multumesc:)

Multumesc mult, Alice! Recomand tuturor celor pasionaţi de călătorii blogul tău şi promit să mă inspir în continuare din sfaturile tale în călătoriile mele viitoare. 

Comments

Popular Posts