My BUDAPEST DIARY:Day3(2)

 Cea de-a treia zi în Budapesta a continuat  cu o vizită la unul din cele mai interesante muzee, un loc pe care ţineam neapărat să-l văd când am plecat de acasă.
Este vorba de Muzeul de artă asiatică-Ferenc Hopp, unde era găzduită o expoziţie de fotografie şi obiecte sud-coreene.
Ferenc Hopp(1833-1919) a fost un pasionat de artă, călătorii şi cultura asiatică, iar din profitul câştigat în urma afacerilor familiei şi-a permis să călătorească în aproape toată lumea.
Muzeul este situat pe bulevardul Andrassy nr.103, într-o casă două etaje şi o frumoasă grădină în stil asiatic, iar expoziţia pe care am vizitat-o cuprindea numeroase fotografii realizate la începutul anilor 1900, obiecte de podoabă, mobilier, port tradiţional de nuntă specific coreean.

La capătul bulevardului Andrassy am regăsit Piaţa Eroilor, un spaţiu deschis, cu mulţi turişti veniţi să admire statuile foarte interesante care dau farmecul acestei pieţe.
Tot aici, de o parte şi a alta vă puteţi opri la alte două muzee mari: Muzeul de arte(care găzduia o expoziţie de istorie a fotografiei) şi Muzeu de Etnografie(unde era deschisă o expoziţie intitulată Artă de la Cluj!).

Deoarece ne-a plăcut plimbarea cu vaporaşul pe Dunăre din ziua precedentă  şi pentru că biletul achiziţionat era valabil pe o perioadă de 24 de ore, am mai văzut o dată clădirile şi podurile Budapestei , de această dată la lumina zilei.
Sentimentul care m-a încercat a fost similar cu cel din ziua precedentă,am avut timp pentru o oră să-mi ascult gândurile şi să simt că libertatea poate fi atinsă...(va urma)


Comments

Popular Posts