My BUDAPEST DIARY: Day 1(1)

Acesta este începutul a ceea ce am denumit My Budapest Diary, o serie de istorisiri despre locurile şi senzaţiile trăite  în cele 5 zile petrecute în Budapesta .Toate relatările vor avea un caracter personal, pentru că în ceea ce mă priveşte Budapesta a fost o experienţă care m-a bucurat mult.
La începutul anului îmi doream să văd Parisul(încă îmi mai doresc), însă mai apoi mi-am propus ca la începutul lui iunie să ajung în Budapesta, despre ale cărei atracţii şi farmec nu eram pe deplin conştientă, însă aveam un feeling că voi fi plăcut surprinsă.
În luna aprilie am achiziţionat biletele de avion destul de ieftine de la Wizz, era primul zbor cu avionul, ceea mă făcea să fiu entuziamată, iar sentimentul atât de auzit de frică a lipsit pe parcursul zborului dus-întors Bucureşti-Budapesta.
Toate cele 5 zile petrecute în Budapesta au fost teribil de pline, cred că am umblat pe străzi mai bine de 9 sau 10 ore în fiecare zi,am mers cu metroul doar dacă distanţele erau foarte mari sau eram prea obosite.
În prima zi ne-am propus să vedem Buda, partea turistică şi plină de muzee şi clădiri istorice a Budapestei. Prima oprire a fost să savurăm un latte la Costa, vis-a-vis de bulevardul Andrassy(pe care l-am parcurs integral în cea de-a treia zi),iar apoi ne-am îndreptat spre Podul cu Lanţuri, un loc impresionant. 
Este podul care mi-a plăcut cel mai mult în ceea ce priveşte arhitectura din cele 9 poduri, locul unde libertatea pluteşte în aer-m-am simţit foate bine aici.
După ce am străbătut acest pod şi am privit vaporaşele pe Dunăre, am ajuns la baza Funicularului, care făcea parte din lista cu care plecasem de acasă.
Acesta a fost dat în folosinţă în anul 1870,iar călătoria de la capătul Podului cu Lanţuri şi până la Dealul Castelului a durat aproximativ 3 minute pentru  900 HUF. 
Senzaţia pe care o simţi pe măsură ce urci e interesantă, iar panorama asupra Dunării şi Pestei este unică şi fascinantă.
 După ce scurta urcare cu funicularul s-a terminat, fascinaţi de panorama Pestei şi imaginea Parlamentului, am admirat castelul Buda, o clădire impresionantă cu o grădină verde şi spectaculoasă, un loc plin de turişti şi de culoare.



Mi-a plăcut foarte mult şi Fântâna Matei, detalii impresionante, clădiri înalte şi incredibil de frumoase în jur, urme ale unor ruine, turişti, aparate photo, tarabe cu suveniruri.

A urmat apoi o vizită a Bastionului Pescarilor, o serie de turnuri albe în lumina soarelui, care ofereau o nouă şi spectaculoasă panoramă a celeilalte părţi a Budapestei......(va urma)



Comments

Mircea Florescu said…
Pe podul din prima fotografie acum 2 zile m-am plimbat. Faine cadre
ANA MARIN said…
@Mircea Florescu: Multumesc, Podul cu lanturi este preferatul meu:)

Popular Posts