Rafa- povestea unui campion



Îmi doream să citesc această carte din momentul în care am aflat de apariţia ei la editura Publica si mulţumită Mariei, de la primele pagini am înţeles că-mi va fi foarte greu să o las din mână.
Nu ştiu dacă ar fi avut acelaşi impact dacă nu eram fan Nadal , dacă nu i-aş fi urmărit de-a lungul anilor multe meciuri şi finale de Grand Slam... Asociez Nadal cu tenisul, aşa cum voi asocia mereu F1 cu Schumi!
Este una din cele mai frumoase biografii pe care le-am citit în ultima vreme, citesc cu interes biografiile şi jurnalele pentru că au o doză mare de elemente personale, care pun în altă lumină tot ceea ce ştiai iniţial despre personajele în cauză.
Nu cred că sunt mulţi cei care să nu fi auzit până acum de Nadal, spaniolul de 27 de ani, născut în Manacor, antrenat de unchiul său Toni, cu 10 titluri de grand Slam în 2011 la numai 25 de ani.
Biografia începe cu povestea meciului dintre Nadal şi Federer în 2008 la Wimbledon, meci pe care l-am urmărit cu mare interes, care a fost oprit de mai multe ori de ploaie, un scor strâns, unul din cele mai frumoase episoade din tenis.
Desigur speram că Nadal va câştiga acest turneu şi va deveni numărul 1 mondial, oricât de mult îl admir pe Federer pentru felul în care şi-a gestionat întreaga carieră.
Este foarte captivant modul în care Nadal povesteşte pas cu pas pregătirea dinaintea cursei, sentimentele din timpul punctelor importante, legătura cu oamenii importanţi din viaţa sa.
Au fost câteva elemente noi pe care le-am aflat despre Nadal: timiditatea sa, legătura foarte strânsă cu familia sa, admiraţia pentru Federer.
Fiecare persoană apropiată(mamă, tată, unchi, preparator fizic,etc) îl vor descrie pe acesta: unii mai dur, alţii mai îngăduitor, vor povesti diverse întâmplări din copilăria sa.
Aşa cum deja ştiam, Nadal este o combinaţie foarte reuşită de talent, muncă, disciplină, ambiţie, competitivitate şi modestie.
Mi-au plăcut mult descrierile pregătirii sale, am regăsit elemente comune cu alergarea: "Tenisul este un sport pentru care trebuie să ai viteza unui sprinter, precizia unui portar şi rezistenţa unui alergător de cursă lungă."
Nu veţi găsi însă prea multe detalii cu privire la viaţa sa privată, ceea ce era de aşteptat, însă povestea vă va captiva cu siguranţă!
" Principala bătălie pe care o duc în timpul unui joc este acea cu gălăgia din capul meu. Mă lupt să amuţesc tot în afară de jocul însuşi şi să-mi concentrez toţi atomii fiinţei mele asupra punctului pe care îl disput."
Eu vor urmări în continuare cu interes meciurile lui Rafa, pentru că este unul dintre sportivii şi oamenii pe care îi admir pentru determinarea şi pasiunea lor şi sper să-i urmăresc într-o zi un meci din tribune. Vamos Rafa!

Comments

Popular Posts