Impresii din vacanţă:Sibiu(I)

Pe 3 august am plecat la Sibiu pentru o excursie ce urma să dureze 3 zile şi pe care am planificat-o încă din iunie.


Am plecat din Piteşti dimineaţa la ora 8:15 cu un autocar Transmixt şi am ajuns la Sibiu după 3 ore şi jumătate. Drumul(cel puţin la plecare) a fost frumos, peisaje superbe, Valea Oltului, o trecere prin Călimăneşti şi Căciulata(unde mergeam în copilărie cu bunicii la tratament).


După ce am ajuns în Sibiu, ne-am cazat la Pensiunea Ileana, situată aproape de centrul istoric şi de teatrul Radu Stanca, la cam 5 minute de mers cu taxi-ul de autogară.


Camera era micută, curată şi drăguţă, pensiunea nu cred că avea mai mult de 10 camere,restaurant la parter şi o cramă.



Prima oprire în Sibiu a fost la Grădina Zoologică(am mai fost aici într-o excursie în şcoala generală), ne-am luat un abonament de autobuz pentru o zi şi cam în 15 minute am ajuns la Grădina Zoologică. Am fost uimită că la acea oră şi pe o vreme atât de călduroasă locul era vizitat,mi-au plăcut pagagalii cei mici şi coloraţi, maimuţele jucăuşe, micuţul ponei.



Mai apoi am plecat să parcurgem centrul istoric al oraşului, în poza de mai sus:Biserica Catolică şi Clădirea Primăriei din Piaţa Mare.Clădirea Primăriei a fost costruită la începutul secolului XX , iar restaurarea ei a fost finalizată în anul 2006, o clădire cu adevărat impresionantă.Primul muzeu pe care l-am vizitat a fost cel de Istorie-Casa Altemberger,un loc care mi-a plăcut mult şi unde am văzut:prezentarea vieţii de zi cu zi din Paleolitic,bordeie, gospodării,locuinţemedievale,obiecte din sticlă,aramă,bronz,bijuterii din pietre preţioase,monede costume ale nobililor specifice zonei. În ziua 2 , după un mic-dejun la Cafe Wien, am vizitat Biserica Evanghelică,care a fost şi prima incintă fortificată a Sibiului şi mai apoi centrul cultural şi spiritual al oraşului.A fost construită între secolele 14-16,clădirea se impune prin turnul central ridicat pe 7 nivele(al doilea ca mărime din Transilvania) şi tot aici se odihneşte baronul Samuel von Brukental.
Biserica este impresionantă ca mărime, vis-a-vis de ea regăsim liceul Brukental, iar în prezent o parte din ea este înrenovare.
Tot în a doua zi am vizitat muzeul Brukental,situat în Piaţa Mare,fiind una din cele mai importante opere de factură Barocă din Europa Centrală.
A fost deschis publicului în 1817 şi cuprindea iniţial doar colecţii ale baronului von Brukental,iar noi am vizitat printr-un bilet extra(cu care am mai intrat şi la alte muzee):Colecţia de pictură europeană(flamandă,italiană),Galeria de artă românească(mi-a plăcut foarte mult, am văzut aici creaţii ale lui:Grigorescu,Tonitza, Mişu Popp).
Mobilierul din palat a fost chiar interesant, perioade şi stiluri diferite, obiecte din sticlă, porţelan sau argint, portrete ale membrilor familiei Brukental,bijuterii, un muzeu foarte frumos, spaţios, cu două superbe grădini interioare, care trebuie măcar o dată vizitat!
Imediat lângă muzeul Bruckental, se găseşte Casa Albastră,o clădire care datează din sec.17,iar pe faţada ei este pictată vechea stemă a Sibiului. Aici am vizitat o expoziţie de pictură ce aparţinea pictorilor locali, interesantă pentru că ilustra bine unicitatea acestui loc, însă mult redusă faţă de ceea ce văzusem anterior la Brukental.
A urmat o oprire la Biserica Romano-Catolică,construită între anii 1726-1733 în stilul barocului vienez timpuriu. Biserica este foarte spaţioasă,impresionează prin foarte multe detalii,vitraliile sunt superbe,iar orga deasemenea.
Îndreptându-ne spre Piaţa Mică,ne-am oprit pentru a urca în Turnul Sfatului,numit astfel deoarece în apropierea sa se găseşte vechea primărie a oraşului. Turnul a fost de-a lungul timpului:depozit de cereale, punct de observare a incendiilor,închisoare.
Eu am urcat numai 4 etaje, spre final aveam impresia că scările din lemn erau pe punctul de a se rupe,iar mai apoi mi-am dat seama că turnurile cu scările lor micuţe şi dispuse în cerc nu sunt tocmai potrivite pentru mine.


A urmat o vizită la Muzeul de Istorie a Farmaciei,deschis în anul 1972 şi reuneşte aproximativ 6600 de piese din secolele 16-19. Muzeul este foarte interesant, multe exponate sunt rare, obiecte utilizate în trecut pentru efectuarea operaţiilor, substanţe pentru obţinerea medicamentelor, balanţe pentru măsurare, cazane,instalaţii de distilare, reţete vechi.






A urmat o vizită a Catedralei Ortodoxe, o clădire impunătoare, construită după modelul Hagiei Sofia din Istanbul, pictură din interior este pe nuanţe de albastru, mi-a plăcut mult.




Ne-am oprit apoi la Muzeul de Etnografie şi Artă Populară Săsească, unde am vizitat o expoziţiei de obiecte din Africa şi Asia(podoabe,statuete, evantaie, fotografie). Foarte interesantă aici a fost povestea pe care ghidul ne-a spus-o despre mumia adusă aici în 1907 şi despre care se crede că ar avea 2300 de ani.



În Piaţa Mică, lângă Sala cu Frescă(unde am văzut o frescă din 1631), am vizitat o expoziţie de mobilier pictat specific zonei, mobilier vechi, lucrat manual, însă multe din cartonaşele ce trebuiau să indice exponatele lipseau.







A treia zi am început-o tot în centrul istoric, la aceeaşi Cafe Wien, care mi-a plăcut mult, ceva mai populată în ziua a treia. Aici am încercat:tarta cu fructe de pădure după o reţetă locală,cheese-cake şi tortul Pădurea Neagră, toate incredibil de bune , fără a fi dulci peste măsură. Cafeaua foarte bună şi napolitanele vieneze luate pentru acasă, toate foarte bune , servirea promptă.
Tot în Piaţa Mare veţi găsi o gelaterie cu îngheţată foarte bună şi cu sortiment variat(eu am încercat pepene roşu,portocale roşii şi grepfruit), iar imediat lângă cofetăria-patiserie Simpa, cu pateuri şi prăjiuri gustoase şi ieftine.





Tot plimbându-ne pe străduţe în căutarea unor magazine pentru suveniruri, am găsit Biserica Ursulinelor,am aruncat doar o privire înăuntru deoarece era închisă şi ne-am continuat drumul.




Podul Minciunilor este primul pod din fontă din România,realizat în 1859 şi asigura accesul în cetate dintre Oraşul de Jos. Legenda spunea că acesta scârţâia la fiecare minciună pe care trecătorii o spuneau, cu toate acestea noi nu am auzit nimic....






(Va urma.....)

































Comments

Popular Posts