Musai List : despre planificiare şi time management


Mi-am dorit de ceva vreme să citesc această carte, pentru că planificarea nu mi-e deloc străină , iar subiectul e foarte tentant.
Timpul este o resursă preţioasă,singura distribuită egal fiecăruia, iar o bună organizare şi planificare ne poate ajuta foarte mult atât în ceea ce priveşte munca noastră , cât şi în cazul timpului liber.
Cartea este împărţită în 3 părţi: Ce vrei- în care cititorul va trebui să aleagă între serviciu, carieră sau vocaţie, Cum munceşti- în care autorul oferă soluţii pentru organizarea programului de muncă, to do list şi alte metode de prioritizare a activităţilor şi Eşti mai mult decât munca ta.
Oamenii aleg între a avea un serviciu, o carieră sau o vocație şi muncesc pentru: putere, respect, siguranţă, a călători, a servi altora, a întâlni oameni, a se exprima ,bani.
Mi-a plăcut mult capitolul despre programul de muncă, pentru că autorul sugerează că am putea munci în zile diferite după un program diferit. 
De exemplu într-o zi ai putea să-ţi iei o pauză de prânz de 4 ore în care să iei prânzul cu copilul, să mergeţi la film sau la un muzeu, iar după- amiaza să te reîntorci la muncă.  
Sună interesant, dacă te gândeşti mai mult devine chiar tentant, însă probabil trebuie să mai treacă ceva timp până al punearea în aplicare a acestei idei...
Pentru o bună organizare a timpului autorul ne propune câteva soluţii:
  • Străduieşte-te să munceşti neîntrerupt, în reprize cât mai lungi;
  • Principiul categoriilor este foarte util în eliminarea timpului pierdut;
  • O singură listă, nu mai multe;
  • Musai list- lucrurile importante şi urgente în aceaşi timp cu impact mare;
  • Protejează-ţi timpul, nervii şi obişnuieşte-te cu gândul că incertitudinile sunt aproape peste tot;
  • Momentul cel mai potrivit nu există;
  • Fii mai bun la ceea ce eşti deja foarte bun;
  • Trezeşte-te mai devreme;
  • Rutina este utilă şi importantă( Alergătorii au nevoie de un anume tempo, dacă vor să alerge mult!);
După această lectură mi-am dat seama că aplicam deja multe din sfaturile autorului, că unele aspecte aveau nevoie de îmbunătăţiri şi am început să aplic alte metode şi în ceea ce priveşte planificarea antrenamentelor mele de alergare.
Cred că este una din cărţile esenţiale pe care oricine ar trebui să le citească, cele aproape 200 de pagini se parcurg foarte uşor, exprimarea este clară .
Sunt fanul cărţilor Publica, subiectele lor sunt mai mult decât interesante , iar abordările foarte actuale.
Fiecare cititor va găsi sfaturi şi soluţii pentru a-şi organiza timpul şi activităţile în carieră sau în timpul liber, pentru că astăzi luxul a devenit timp liber!

Comments

Popular Posts