Saturday, August 31, 2013

August altfel...



August Books:
Musai List-Octavian Pantis
Apa pentru elefanti -Sara Gruen
August Film:
The lucky one
The Smurfs 2
August Music:
Hurts - Miracle
Emmanuel Moire- Ne s'aimer que la nuit
August Words:
"Be the change you want to see in the word!"

Monday, August 26, 2013

The Lucky One



De la The Great Gatsby din luna iunie şi până de curând nu am mai găsit vreun film care să fie interesant, iar oferta din cinema din acest an a fost mai mult SF, dar situaţia pare să se îndrepte din septembrie.
Tocmai la timp am văzut sâmbătă The Lucky One, o dramă cu preferatul meu Zac Efron în rolul principal.
Filmul este inspirat din romanul lui Nicholas Sparks, povestea este interesantă, bine construită,cu personaje puternice.
Logan(Zac Efron) este un fost puşcaş marin, întors din Irak , care se hotărăşte să o găsească pe cea datorită căreia este încă în viaţă.
Beth(Taylor Schilling), deţine o pensiune canină în Carolina de Nord, este cea pe care Logan o caută , însă iniţial refuză să-i acorde o slujbă.
Treptat Logan reuşeşte să-i câştige încrederea, mai mult relaţia lor devine una amoroasă, îşi face un prieten din fiul lui Beth.
Lucrurile se schimbă când Logan îi mărturiseşte că datorită fotografiei sale(care era talismanul fratelui decedat al lui Beth) a supravieţuit. Însă povestea va avea un sfârşit fericit, iar Logan rămâne alături de Beth şi fiul acesteia.
The lucky one nu este încă o dramă , poate fi o poveste reală, iar Zac Efron reuşeşte un rol foarte bun , pentru un tânăr de doar 25 de ani. La cât mai multe astfel de succese! 

Sunday, August 25, 2013

Belgium GP 2013



După o pauză de 4 săptămâni , F1 a revenit în acest week-end la SPA, unul din cele mai frumoase circuite ale sezonului.
SPA rămâne locul unde Schumi a debutat, a obţinut prima victorie, primul titlu mondial şi pe ultimul în 2004.
Calificările de sâmbătă după-amiază au fost poate cele mai interesante din acest sezon, cu un pole-position care s-a decis în ultimul moment, după ce 3 piloţi au trecut al diferenţă foarte mică linia de sosire. 
Norocosul a fost Hamilton, însă în cursă a reuşit să termine doar pe locul 3, victoria revenindu-i şi de această dată lui Vettel.
Alonso a reuşit o cursă bună, a terminat pe locul 2, plecat din grilă de pe 9 şi este în acest moment singurul pilot care se află în clasament mai aproape de Vettel.
Raikkonen a avut ghinion şi a trebuit să abandoneze, după ce i-a cedat sistemul de frânare, dar a obţinut un nou record- 27 de curse consecutive terminate în puncte!
Nu au fost prea multe incidente, nici ploaia nu s-a arătat în timpul cursei la Spa, nici safety-car, o cursă prea liniştită pentru ceea ce eram obişnuiţi să vedem pe acest circuit.
În primii 10 au mai terminat: Rosberg(4), Webber(5),Button(6), Massa(7),Grosjean(8), Sutil(9), Ricciardo(10).
Următoarea cursă se va desfăşura la Monza în 8 septembrie.



Thursday, August 22, 2013

My RUNING Notes : Mental Blocks



    " Long distance running is 90% mental and the other half is physical" Rich Davis 

Alergarea nu este un sport ușor și cu cât numărul de km parcurși crește cu atât antrenamentele și întrebările ce apar devin mai dificile.
Totuşi pe lângă toate aceste dificultăţi , acum nu aş renunţa la alergare, iar satisfacţia pe care o ai la sfârşitul oricărei curse sau antrenament care-ţi părea imposibil, nu poate fi egalată de nimic altceva.
Revenind la antrenamentele mele din ultimele 2 luni, acestea s-au dovedit mai dificile decât mă aşteptam, probabil şi din cauza oboselii şi a căldurii, însă au fost momente în care încrederea scădea treptat.
Ştiinţific se pare că în timpul unor antrenamente grele sau alergări lungi, creierul alergătorului primeşte mesaje de la muşchi, plămâni, picioare, ochi,etc., ceea ce duce se pare la o scădere a încrederii.
În aceste condiţii este indicat să ascultăm cu atenţie semnalele pe care corpul ni le transmite şi să încercăm:
  1. Să anticipăm apariţia disconfortului şi a durerii. Desigur vor fi antrenamente sau curse dureroase, însă negarea nu este o soluţie.
  2. Să realizăm că şi ceilalţi alergători se confruntă cu aceleaşi probleme, iar asta nu-i împiediecă să continue.
  3. Focus pe elementele pe care le putem controla: este ok să scădem ritmul în care alergăm pe parcursul distanţelor lungi,sau chiar să mergem alert dacă este nevoie.
  4. Setarea unor ţeluri atât pentru antrenamente , cât şi pentru curse;
Desigur vor fi zile în care nu voi alerga atât de bine pe cât mi-am propus, nu voi scoate timpii pe are îi doream, însă este doar o situaţie temporară şi de obicei, până acum am avut destule de învăţat după alergările nereuşite.
După cursa din mai am ales să mă pregătesc pentru o cursă cu aproape 3 km mai mare, am introdus în antrenamente interval running şi cross training pentru a susţine mai bine forma fizică şi a creşte rezistenţa.
Încă cred că mai trebuie crescută puţin distanţa la antrenamente pentru a fi liniştită înaintea cursei din septembrie, chiar dacă am crescut numărul de km alergaţi săptămânal.
Sfaturile voastre sunt binevenite :)


Monday, August 19, 2013

Musai List : despre planificiare şi time management


Mi-am dorit de ceva vreme să citesc această carte, pentru că planificarea nu mi-e deloc străină , iar subiectul e foarte tentant.
Timpul este o resursă preţioasă,singura distribuită egal fiecăruia, iar o bună organizare şi planificare ne poate ajuta foarte mult atât în ceea ce priveşte munca noastră , cât şi în cazul timpului liber.
Cartea este împărţită în 3 părţi: Ce vrei- în care cititorul va trebui să aleagă între serviciu, carieră sau vocaţie, Cum munceşti- în care autorul oferă soluţii pentru organizarea programului de muncă, to do list şi alte metode de prioritizare a activităţilor şi Eşti mai mult decât munca ta.
Oamenii aleg între a avea un serviciu, o carieră sau o vocație şi muncesc pentru: putere, respect, siguranţă, a călători, a servi altora, a întâlni oameni, a se exprima ,bani.
Mi-a plăcut mult capitolul despre programul de muncă, pentru că autorul sugerează că am putea munci în zile diferite după un program diferit. 
De exemplu într-o zi ai putea să-ţi iei o pauză de prânz de 4 ore în care să iei prânzul cu copilul, să mergeţi la film sau la un muzeu, iar după- amiaza să te reîntorci la muncă.  
Sună interesant, dacă te gândeşti mai mult devine chiar tentant, însă probabil trebuie să mai treacă ceva timp până al punearea în aplicare a acestei idei...
Pentru o bună organizare a timpului autorul ne propune câteva soluţii:
  • Străduieşte-te să munceşti neîntrerupt, în reprize cât mai lungi;
  • Principiul categoriilor este foarte util în eliminarea timpului pierdut;
  • O singură listă, nu mai multe;
  • Musai list- lucrurile importante şi urgente în aceaşi timp cu impact mare;
  • Protejează-ţi timpul, nervii şi obişnuieşte-te cu gândul că incertitudinile sunt aproape peste tot;
  • Momentul cel mai potrivit nu există;
  • Fii mai bun la ceea ce eşti deja foarte bun;
  • Trezeşte-te mai devreme;
  • Rutina este utilă şi importantă( Alergătorii au nevoie de un anume tempo, dacă vor să alerge mult!);
După această lectură mi-am dat seama că aplicam deja multe din sfaturile autorului, că unele aspecte aveau nevoie de îmbunătăţiri şi am început să aplic alte metode şi în ceea ce priveşte planificarea antrenamentelor mele de alergare.
Cred că este una din cărţile esenţiale pe care oricine ar trebui să le citească, cele aproape 200 de pagini se parcurg foarte uşor, exprimarea este clară .
Sunt fanul cărţilor Publica, subiectele lor sunt mai mult decât interesante , iar abordările foarte actuale.
Fiecare cititor va găsi sfaturi şi soluţii pentru a-şi organiza timpul şi activităţile în carieră sau în timpul liber, pentru că astăzi luxul a devenit timp liber!